Międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego, pasjonat brandingu i rozwoju miast. Z dziedziną doradztwa strategicznego dla sfery publicznej (w tym głównie JST) związany od ponad 20 lat. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Gospodarka Przestrzenna – Zarządzanie Miastem i Regionem oraz akademii The Chartered Institute of Marketing (Londyn/Warszawa).

Jako konsultant w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki w Warszawie w początkach lat 2000 był współtwórcą pierwszych strategii marketingowo-brandingowych i dot. rozwoju turystycznego miast i regionów w Polsce, m.in. dla Województwa Pomorskiego, miasta Łeby, regionu Suwalszczyzny, uzdrowiska Supraśl itd.

Od 2010 r. inicjator powołania i prezes zarządu Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc (www.bestplaceinstitute.org), która jest szeroko rozpoznawalną i cenioną organizacją ekspercką świadczącą dla miast i regionów usługi doradcze na najwyższym poziomie. Również od 2010 roku doradca Prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" w zakresie tworzenia i realizacji strategii kreowania atrakcyjnego wizerunku gospodarczego Polski.

Od 2019 roku współpracownik Związku Miast Polskich przy projektach doradczych dla polskich małych i średnich miast (m.in. Projektu „Rozwój Lokalny” finansowanego ze środków EOG oraz Centrum Wsparcia Doradczego dla partnerstw samorządowych).

Trener i konsultant w kilkudziesięciu projektach szkoleniowo-doradczych w obszarze marketingu, komunikacji, budowania marki oraz wspierania rozwoju organizacji, instytucji i jednostek samorządu terytorialnego. Szkolił m.in. dla Oxford Union Center na Oxfordzie oraz dla City Nation Place Conference w Londynie. Współtwórca strategii marek terytorialnych, strategii marketingowych i strategii promocji dla JST w Polsce i za granicą, m.in. dla Warszawy, Krakowa, Gdańska, województwa Małopolskiego, województwa Łódzkiego.

Autor licznych publikacji dot. marketingu terytorialnego. Członek Jury wielu konkursów marketingowych, m.in. Polskiego Konkursu Reklamy KTR, EFFIE, Złote Spinacze, czy na Najlepszy Produkt Turystyczny (Konkurs Polskiej Organizacji Turystycznej) i najlepsze wydawnictwo promocyjne (Konkurs ‘Złote Formaty’).

Prelegent na kilkudziesięciu konferencjach w Polsce i za granicą, w tym na pierwszej konferencji w Rosji poświęconej marketingowi miast (City Marketing and Development Congress, Moskwa), na pierwszym kongresie marketingu turystycznego we Lwowie (Win with the Lion, Lwów) oraz pierwszej konferencji tego typu w Brazylii (Place Branding Seminar DIRECTIONS).

Zaangażowany przez British Council do międzynarodowego grona ekspertów ‘City Idea Bakers’. Dwukrotny laureat wyróżnienia w konkursie im. Mieczysława Orłowicza na najlepsze materiały prasowe i telewizyjne promujące polską turystykę.




Wtorek, 19 października, g. 12:40


Forum Sportu Lokalnego: Panel dyskusyjny: Duże wydarzenia sportowe czy bogata oferta sportowa dla mieszkańców - jak znaleźć złoty środek w zarządzaniu sportem w mieście?

  • Organizacja dużych wydarzeń sportowych w regionie - zalety i wady.
  • Jak szacować koszty i korzyści, związane z organizacją dużych wydarzeń sportowych?
  • Jak przygotować miasto do organizacji dużych wydarzeń sportowych?
  • Co powinna zawierać oferta sportowa miasta?

Dostępne pakiety dla tej prelekcji:


Środa, 20 października, g. 9:00


Strategia rozwoju sportu lokalnego


Dostępne pakiety dla tych warsztatów:


Zarejestruj się już teraz!

Powrót do strony głównej